Regulaminy

REGULAMIN PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW


ZARZĄDZENIE NR 8/2016

Dyrektora Szkoły Podstawowej w Wilczkowicach

z dnia 05.05.2016r.

w sprawie wprowadzenia Regulaminu przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Szkole Podstawowej w Wilczkowicach.

 

Na podstawie ustawy z dn. 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r. poz. 235) i Rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002r., Nr 5, poz.46) zarządza się, co następuje:

§ 1

Wprowadza się do stosowania Regulamin przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Szkole Podstawowej w Wilczkowicach, który stanowi załącznik Nr 1 do zarządzenia.

§ 2

Zobowiązuję wszystkich pracowników do zapoznania się z niniejszym zarządzeniem i stosowania jego postanowień.

§ 3

Nadzór nad wykonywaniem niniejszego zarządzenia sprawuje Dyrektor Szkoły Podstawowej w Wilczkowicach.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

§ 5

Traci moc Zarządzenie nr 6/2011 z dn. 28.08.2011r.

 

 

 

Załącznik do Zarządzenia

Dyrektora Szkoły Podstawowej

W Wilczkowicach

Nr 8//2016

z dnia 05.05.2016 r.

 

REGULAMIN

PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW

W SZKOLE PODSTAWOWEJ W WILCZKOWICACH

 

 

 I.              Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dn. 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r. poz. 235)
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).

 II. Przepisy ogólne.

  1. Zarządzenie reguluje organizację przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków składanych do Szkoły Podstawowej w Wilczkowicach.
  2. Przepisy zarządzenia stosuje się do skarg i wniosków składanych do Szkoły Podstawowej w Wilczkowicach, gdy ich treść zawiera się w kompetencjach wymienionej placówki.
  3. Przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków powierza się sekretarzowi szkoły.
  4. Dni i godziny przyjmowania skarg i wniosków: wtorek w godz. 7.45 – 8.45.
  5. Do rozpatrywania wnoszonych do Szkoły Podstawowej w Wilczkowicach skarg i wniosków upoważniony jest dyrektor wymienionej placówki.
  6. Dyrektor szkoły prowadzi ewidencję skarg i wniosków.

 III. Przyjmowanie skarg i wniosków.

  1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone w formie pisemnej, za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
  2. W przypadku zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie sekretarz szkoły sporządza protokół wg załącznika nr 1 do niniejszego regulaninu dyrektor szkoły potwierdza zgłoszenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego wnoszący.

 

 IV. Rozpatrywanie skarg i wniosków.

1.    Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

2.    Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, Szkoła wzywa wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpatrzenia.

3.    Jeżeli skarga lub wniosek dotyczy kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, Szkoła rozpatruje sprawy należące do jego właściwości, a pozostałe przekazuje niezwłocznie, nie później niż w terminie siedmiu dni, właściwym organom, przesyłając odpis skargi lub wniosku i zawiadamia o tym równocześnie wnoszącego skargę lub wniosek.

4.    Zgłoszone skargi i wnioski powinny być rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca od daty wpłynięcia. Załatwienie skargi i wniosku powinno być poprzedzone rozpatrzeniem wszystkich okoliczności sprawy.

5.    W razie niezałatwienia sprawy w terminie, o którym mowa w punkcie IV.4 niniejszego zarządzenia należy zawiadomić skarżącego lub wnioskodawcę o podjętych czynnościach w celu rozpatrzenia skargi lub wniosku.

6.    Rzecznik Praw Obywatelskich, posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę lub wniosek powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi lub wniosku, a gdy jej załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień – także o stanie rozpatrzenia skargi, najpóźniej w terminie czternastu dniu od dnia jej wniesienia.

7.    Jeżeli Szkoła Podstawowa w Wilczkowicach nie jest właściwa do rozpatrzenia skargi lub wniosku, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać je właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego albo wskazać mu właściwy organ.

8.    Wnoszącego skargę lub wniosek należy zawiadomić pisemnie o sposobie załatwienia skargi lub wniosku.

9.    Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi powinno zawierać, w szczególności wskazanie w jaki sposób skarga została załatwiona i podpis osoby rozpatrującej skargę.

10. Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi powinno zawierać ponadto uzasadnienie faktyczne i prawne.

 

Załącznik nr 1

do Regulaminu przyjmowania skarg i wniosków

 

 

Protokół przyjęcia skargi – wniosku wniesionej(go) ustnie*

w dniu ...................................

 

 

Osoba wnosząca skargę/wniosek* ...........................................................................................................

 

zamieszkały(a) ..........................................................................................................................................

 

numer PESEL ...........................................................................................................................................

 

wnosi ustnie skargę/wniosek*(zwięzły opis treści sprawy):

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

Wnoszący dołącza do protokołu następujące dowody:

  1.  
  2.  
  3.  
  4.  
  5.  

Protokół niniejszy został wnoszącemu odczytany.

 

 

.........................................................................                                 ...........................................................

podpis osoby przyjmującej skargę/wniosek*                             podpis wnoszącego skargę/wniosek*

 

 

* niepotrzebne skreślić

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 maja 2016 16:58
Dokument wprowadzony do BIP przez: Zbigniew Kowalczyk
Ilość wyświetleń: 869
17 maja 2016 17:51 (Zbigniew Kowalczyk) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
17 maja 2016 17:50 (Zbigniew Kowalczyk) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
17 maja 2016 17:13 (Zbigniew Kowalczyk) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)