Regulaminy

REGULAMIN UDOSTĘPNIANIA INFORMACJI PUBLICZNEJ

ZARZĄDZENIE NR 9/2016

Dyrektora Szkoły Podstawowej w Wilczkowicach

z dnia 05.05.2016r.

w sprawie Regulaminu udostępniania informacji publicznej

w Szkole Podstawowej w Wilczkowicach

 

 

Na podstawie art. 39 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r., Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) w związku z art. 7 i 9 ustawy z dnia 6 września 20001 r. o dostępie do informacji publicznej ( Dz. U. z 2001 r. Nr 112, poz. 1198 ze zm.) zarządza się:

 

§ 1.

Wprowadzam Regulamin udostepnienia informacji publicznej, stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia.

 

§ 2.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik do Zarządzenia

Dyrektora Szkoły Podstawowej

W Wilczkowicach

Nr 9//2016

z dnia 05.05.2016 r.

.

 

 

Regulamin
udostępniania informacji publicznej

w Szkole Podstawowej w Wilczkowicach

 

 

§ 1.

 

  1. Każdy ma prawo dostępu do informacji publicznej na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.

 

§ 2.

  1. Prawo do informacji publicznej obejmuje prawo do:

1)   uzyskania informacji publicznej, w tym uzyskania informacji przetworzonej, w takim zakresie, w jakim jest to istotne dla interesu publicznego;

2)   informacji o statusie prawnym lub formie prawnej;

3)   informacji o przedmiocie działalności i kompetencjach organów;

4)   informacji o organach i osobach sprawujących w nich funkcje i ich kompetencjach;

5)   informacji o majątku, którym dysponuje jednostka oświatowa;

6)   informacji o zasadach i trybie działania organów.

 

§ 3.

  1. Nie udziela się informacji publicznej w zakresie:

1)     informacji chronionych ze względu na prywatność osoby fizycznej;

2)     informacji niejawnych;

3)     informacji chronionych ze względu na tajemnicę jednostki;

4)     informacji zawierających dane osobowe, chyba że po uprzednim zanonimizowaniu.

 

§ 4.

  1. Udostępnianie informacji publicznej, znajdującej się w posiadaniu Szkoły Podstawowej w Wilczkowicach następuje poprzez:

1)     ogłaszanie informacji publicznych, w tym dokumentów urzędowych, w Biuletynie Informacji Publicznej Szkoły Podstawowej w Wilczkowicach;

2)     udostępnianie w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku;

3)     udostępnianie na wniosek zainteresowanego (ustny lub pisemny);

4)     wyłożenie lub wywieszenie w miejscach ogólnodostępnych w placówce, tj. tablicy ogłoszeń.

  1. Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej Szkoły Podstawowej w Wilczkowicach jest udostępniania na wniosek.
  2. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.

 

 

§ 5.

  1. Wnioski o udostępnienie informacji publicznej mogą być wnoszone ustnie, pisemnie, za pomocą faksu lub poczty elektronicznej.
  2. Wnioski niezawierające adresu wnioskodawcy, jeżeli nie ma możliwości ustalenia tego adresu, pozostawia się bez rozpoznania.
  3. Wpływające wnioski rejestruje się w Rejestrze wniosków o udostępnienie informacji publicznej prowadzonym przez sekretarza szkoły.

 

§ 6.

  1. Wnioski o udostępnienie informacji publicznej rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia jego wpływu.
  2. W przypadku zgłoszenia ustnego wniosku informacja jest udzielana niezwłocznie. Jeżeli nie jest możliwe niezwłoczne udzielenie odpowiedzi, wnioskodawcę poucza się o możliwości złożenia przez niego wniosku pisemnego.
  3. Informacje udostępniane są w sposób i formie wskazanej we wniosku.
  4. Jeżeli informacja publiczna nie może być z przyczyn technicznych udostępniona w sposób lub w formie określonych w ust. 1, organ w terminie 14 dni informuje wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji, zgodnie z wnioskiem z jednoczesnym wskazaniem innej formy lub sposobu. Jeżeli wnioskodawca w terminie 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia o możliwych sposobach i formach udostępnienia informacji nie złoży pisemnego wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanej w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji publicznej umarza się w drodze decyzji.
  5. W razie niemożności załatwienia wniosku o udostępnienie informacji publicznej w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku, organ rozpatrujący wniosek informuje pisemnie wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i o terminie udostępnienia informacji, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
  6. Odmowa udostępnienia informacji następuje w formie decyzji administracyjnej.
  7. Podmiotowi, któremu w drodze decyzji odmówiono prawa dostępu do informacji publicznej przysługuje prawo wniesienia skargi do Sądu Administracyjnego, właściwego ze względu na siedzibę placówki.

 

§ 7.

Wnioskodawca nie musi wykazywać interesu prawnego ani faktycznego, gdy wnioskuje o informację publiczną, z zastrzeżeniem § 8.

 

§ 8.

  1. W przypadku, gdy udostępnienie informacji, o którą wnosi wnioskodawca wymaga przygotowania informacji przetworzonej, organ zobowiązany do jej udzielenia ma prawo:

1)     wezwać wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku o wykazanie istotnego interesu publicznego, uzasadniającego udostępnienie żądanych informacji;

2)     dokonać oceny szczególnej istotności dla interesu publicznego, przedstawionej przez wnioskodawcę;

3)     w przypadku braku istnienia przesłanki ustawowej, organ odmawia udostępnienia informacji w formie decyzji administracyjnej.

 

§ 9.

Zmiany w niniejszym Regulaminie wprowadza się na tych samych zasadach, co jego ustalenie.

 

§ 10.

Postanowienia niniejszego Regulaminu wchodzą w życie dnia 05.05.2016r.

 

 

 

 

…...........……..…………………………………

(data, miejscowość, podpis dyrektora szkoły)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1

Regulaminu udostępniania informacji publicznej

 w Szkole Podstawowej w Wilczkowicach

 

DANE WNIOSKODAWCY*

Imię i nazwisko: ................................………….....................................................................

Adres do korespondencji: ....................................................................................................

Adres e-mail: ………………………………………………..………………..……………………

Nr telefonu: …………………………………………………………………………………………


WNIOSEK

O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ

Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112 poz. 1198, z późn. zm.) zwracam się z prośbą o udostępnienie informacji w następującym zakresie: ………………………………………………..……………..

..............................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................

SPOSÓB I FORMA UDOSTĘPNIENIA INFORMACJI:**

   dostęp do przeglądania informacji w urzędzie

kserokopia

pliki komputerowe

inny

RODZAJ NOŚNIKA:

  CD-ROM

inny

FORMA PRZEKAZANIA INFORMACJI:

Przesłanie informacji pocztą elektroniczną na adres*** .............................................................................................................................................

Przesłanie informacji pocztą na adres*** .................................................................................................................................

Uzyskanie informacji w urzędzie /odbiór osobiście przez wnioskodawcę

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926, z późn. zm.).

.....................................................                                         ...................................................

Miejscowość, data                                                                 podpis wnioskodawcy

Uwagi:

* dane osobowe i adres nie są wymogiem koniecznym, chyba że dotyczą korespondencji zwrotnej

** proszę zakreślić właściwe pole krzyżykiem

***wypełnić jeśli adres jest inny niż podany wcześniej

Szkoła zastrzega prawo pobrania opłaty od informacji udostępnionych zgodnie z art. 15 ustawy o dostępie do informacji  publicznej, o ile miałby ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępniania lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 maja 2016 18:03
Dokument wprowadzony do BIP przez: Zbigniew Kowalczyk
Ilość wyświetleń: 807
17 maja 2016 18:03 (Zbigniew Kowalczyk) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)